פכ"מ - תכנית מצטיינים חדשה משלבת לימודי פילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה

תכנית המצטיינים היוקרתית, שהמודל שלה שאוב מאוניברסיטת אוקספורד, תכלול, לראשונה בישראל, גם חטיבה בלימודי משפטים

22 אפריל 2014
ד"ר אסף שרון, ראש תכנית פכ"מ: לראשונה בישראל גם חטיבה בלימודי משפטים
תכנית המצטיינים המשלבת לימודי פילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה, ומוכרת בראשי התיבות פכ"מ, תחל לפעול באוניברסיטה החל משנת הלימודים הבאה (תשע"ה). התכנית היוקרתית, שהמודל שלה שאוב מאוניברסיטת אוקספורד, תכלול, לראשונה בישראל, גם חטיבה בלימודי משפטים.
 

ד"ר אסף שרון, שעומד בראש התכנית החדשה, מדגיש את חשיבות השילוב בין שלושת התחומים. לדבריו, כל החלטה כלכלית כרוכה גם בהיבט פוליטי-חברתי; כל מדיניות חברתית מערבת שיקולים מהעולם הפוליטי; ובכל החלטה מדינית אפשר למצוא היבט כלכלי של חלוקת משאבים. לפיכך, הדיסציפלינות פילוסופיה, מדע המדינה וכלכלה קרובות יותר מכפי שמקובל לחשוב.

 

תכנית הפכ"מ שתוצע באוניברסיטת תל-אביב תבקש להקנות לסטודנטים את הפריזמה הרחבה ביותר המקשרת בין הכלכלה ובין היבטים פוליטיים, חברתים ואתיים. בחטיבה המשפטית, שתהיה כאמור ייחודית לתל-אביב, יושם דגש על תחומי הידע הנוגעים ישירות למדיניות ציבורית וממשל, ובכך תהווה השלמה חשובה לתכנים שמעניקה התכנית.

 

לדברי ד"ר שרון, הכלים הללו יעמדו לרשות הסטודנטים, כשיגיעו לצמתים שבהם יידרשו לקבל הכרעות חשובות, כאלה המשלבות ראייה מורכבת של המציאות הכלכלית-חברתית עם חשיבה ערכית ואתית.

 

למידע על התכנית באתר הרישום למועמדים >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>