הסכם לשיתוף פעולה מחקרי נחתם עם האוניברסיטאות של קטלוניה

לפי ההסכם יתקיימו סדנאות מחקר משותפות לחוקרים מתל-אביב ומן המוסדות הקטלאניים, יוכנו הצעות מחקר משותפות ויתבצעו חילופי דוקטורנטים, פוסט-דוקטורנטים ואנשי סגל

25 דצמבר 2013
הסכם לשיתוף פעולה מחקרי נחתם עם האוניברסיטאות של קטלוניה
נשיא קטלוניה, מר ארתור מאס (משמאל) ופרופ' רענן ריין (במרכז)

הסכם לשיתוף פעולה מחקרי עם האוניברסיטאות של קטלוּניה נחתם לאחרונה במהלך ביקורו של נשיא המחוז הספרדי, ארתור מאס, בישראל. לפי ההסכם - עליו חתמו סגן נשיא האוניברסיטה פרופ' רענן ריין, נשיא קטלוניה ושר החינוך הקטלאני - כבר בשנת הלימודים הנוכחית יתקיימו סדנאות מחקר משותפות לחוקרים מתל-אביב ומן המוסדות הקטלאניים, יוכנו הצעות מחקר משותפות עבור תכנית המחקר והפיתוח האירופית (הורייזון 2020), ויתבצעו חילופי דוקטורנטים, פוסט-דוקטורנטים ואנשי סגל.

 

חקר הזקנה, הסרטן והים התיכון

לדברי פרופ' ריין, שיתוף הפעולה יכלול מחקר במגוון תחומים, בהם נושא ההזדקנות (aging) והאופן שבו החברה המערבית מתמודדת איתו. במחקר זה ישתתפו חוקרים מתחומי הרפואה, הסוציולוגיה, העבודה הסוציאלית והמשפטים. כמו כן יתקיימו שיתופי פעולה בחקר הסרטן ובתחום מחקר הים התיכון, הן בהיבט ההיסטורי-תרבותי והן בהיבט של לימודי הסביבה והאנרגיה. "ההסכם הנוכחי הוא מהלך נוסף בשיתופי הפעולה הבינלאומיים של האוניברסיטה, וזאת כחלק מאסטרטגיית הגלובליזציה של אוניברסיטת תל-אביב", אומר פרופ' ריין.

 

בשנים האחרונות הייתה האוניברסיטה למקום מועדף עבור מנהיגים ואישי ציבור מהעולם, המבקרים בישראל ומעוניינים בדו-שיח עם הציבור הישראלי. וכך, גם נשיא קטלוניה ניצל את ביקורו בישראל כדי לשאת באוניברסיטה הרצאה פומבית. בהרצאתו דיבר מאס, בין השאר, על האסטרטגיות שהובילו את ההשכלה הגבוהה ואת המחקר בקטלוניה למעמד בינלאומי בולט. לדבריו, ניתן לתמצת את האסטרטגיות הללו לעיקרון אחד - לממן אנשים ולא פרויקטים – ולשלושה קווים מנחים: קיום מחויבות פוליטית וכלכלית נמשכת; משיכה ושימור של מיטב הכישרון הבינלאומי; ויצירת סביבה מחקרית חזקה הכוללת מרכזים ברמה גבוהה ותשתיות רציניות. לדבריו, קטלוניה מדורגת במקום השני באיחוד האירופי מבחינת מענקי המחקר שמוענקים בה ביחס לגודל האוכלוסייה, ואת תוצאות ההשקעה אפשר לראות כבר בשטח.

 

עוד דיבר מאס על ההבדלים בין ישראל לקטלוניה (אחת מ-17 הקהילות האוטונומיות שמרכיבות את ספרד), כמו גם על הדמיון בין השתיים בנושאים תרבותיים, מדעיים, טכנולוגיים, גיאוגרפיים, דמוגרפיים וכלכליים. לבסוף, הדגיש נשיא קטלוניה את התחומים שבהם כבר מתבצע שיתוף פעולה, שבהם יש לקטלוניה מה להציע לישראל, ואת התחומים שבהם הקטלאנים מבקשים ללמוד מהישראלים. 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>