שני סרטי סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב התקבלו לפסטיבל לוקרנו היוקרתי בשוויץ

הסרטים "הצלילה" ו"אאוט" יוקרנו בהקרנת בכורה עולמית בפסטיבל

12 יולי 2018
"הצלילה" של יונה רוזנקיאר (צילום: עודד אשכנזי)
"הצלילה" של יונה רוזנקיאר (צילום: עודד אשכנזי)

סרטו העלילתי הראשון באורך מלא של יונה רוזנקיאר, "הצלילה", התקבל למסגרת היוקרתית cineasti del presenti לסרטים ראשונים ושניים של יוצרים צעירים, ו"אאוט", סרט הגמר של אלון סהר, התקבל לתחרות הרשמית לקולנוע קצר בפסטיבל לוקרנו בשוויץ, הנחשב לאחד מפסטיבלי הקולנוע הוותיקים בעולם.

 

שרשרת ההישגים של הסרט "הצלילה" של יונה רוזנקיאר, בוגר בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, החלה כבר בגיוס המענק להפקתו. הסרט זכה בקרן סטיב טיש 2017 לסרט ראשון באורך מלא, והיה הראשון שנתמך על ידה. הוא הופק על ידי גאודאמוס, חברת ההפקות של ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, ונתמך גם על ידי קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות, משרד התרבות והספורט ומועצת הפיס לתרבות ואמנות. מיד לאחר סיום הפקתו, השתתף בחממת סטודיו דרום ((PRODUIRE AU SUD ובפיצ'פונט של פסטיבל ירושלים. כמו כן לקח השנה חלק בWIP Lab- של פסטיבל סיאטל. כעת יוקרן בבכורה ישראלית בפסטיבל הקולנוע ירושלים, במסגרת התחרות הישראלית.

 

הסרט מספר את סיפורו של יואב, שלאחר שנה של נתק ממשפחתו, חוזר לקיבוץ ילדותו שעל גבול לבנון הבוער כדי לקבור את אביו, שנפטר שנה קודם לכן ותרם את גופתו למדע. כאשר אחיו הצעיר, אבישי, חייל בסדיר שאמור להתגייס לחזית הלבנונית, מגלה סימני חרדה מדאיגים, פותח האח הבכור והמיליטנטי שלהם, איתי, בסדרת חינוך ברוח שיטותיו האלימות של האב המנוח. הקיבוץ הנטוש הופך למגרש המשחקים של השלושה, אך אירוע טראגי מוציא את העניינים משליטה.

 

"אאוט", סרטו הקצר של הבוגר אלון סהר, יוקרן בפסטיבל לוקרנו במסגרת Pardo di Domani לקולנוע קצר, אשר מוקדשת לדור העתיד של יוצרי הקולנוע בעולם. הסרט מספר את סיפורו של גיא, חייל משוחרר צעיר, אשר מכוון היטב את המצלמה שלו לתיעוד החיים עצמם, הן בעברו כחייל בשטחים, והן כאזרח המשמש כחפרפרת בארגון זכויות אדם.

 

זו אינה הפעם הראשונה בה סרט המופק בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה מתקבל לפסטיבל היוקרתי בשוויץ. ב-2016 התקבל סרט הביכורים באורך מלא של הדס בן ארויה, "אנשים שהם לא אני", שהופק במסגרת בית הספר כפרויקט הגמר שלה. בעבר הוצגו גם סרטי הסטודנטים "הבור" של איתמר לפיד,  "סרק" של מיכל ויניק, "לילה אפל" של לאון פרודובסקי, "זוהר" של יסמין נובק ועוד.

 

פסטיבל לוקרנו יחגוג השנה 71 שנים להקמתו, ויתקיים בין התאריכים 11-1 באוגוסט, בעיר לוקרנו שבשוויץ.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>