נשיא אוניברסיטת תל-אביב בוועידת הממשלה: לאוניברסיטה מחויבות לקדם אוכלוסיות מגוונות בקהילה

נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר, השתתף בוועידת ראש הממשלה בנושא "שותפות וצמיחה"

29 אוקטובר 2013
פרופ' יוסף קלפטר השתתף בוועידת ראש הממשלה

נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר, השתתף בוועידת ראש הממשלה בנושא "שותפות וצמיחה", שהתקיימה ביום ג' ה - 29.10.2013 באוניברסיטת תל-אביב והוקדשה למגזר המיעוטים. "לאוניברסיטה יש מחויבות חברתית עמוקה לקידום אוכלוסיות מגוונות בקהילה", אמר. "אנו חותרים לשיווין הזדמנויות שיאפשר השתלבות בהשכלה הגבוהה ולצמצום פערים בחברה הישראלית. אוניברסיטת תל- אביב מפעילה מגוון תכניות המיועדות לסטודנטים ולסטודנטיות בני המגזר הערבי. אנו רואים בזאת כלי צמיחה להשתלבות בחברה".

 

השכלה גבוהה ככלי למוביליות חברתית

נשיא האוניברסיטה  ציין, כי הסטודנטים הערבים רואים בהשכלה הגבוהה יותר כלי למוביליות חברתית, מאשר מטרה בפני עצמה. 11% אחוז מהסטודנטים במוסד לומדים לתואר ראשון – פחות מחלקם באוכלוסייה. עם זאת, במקצועות מסוימים כמו: רפואה, מקצועות הבריאות, עבודה סוציאלית וחינוך עולה חלקם עד 20%. בביולוגיה, סוציולוגיה וחשבונאות הם מהווים 14%.

 

כמו כן, הסטודנטים מהמגזר הערבי נוטים לבחור בתכניות לימוד יוקרתיות להן תנאי קבלה גבוהים, אבל מדירים את עצמם מתכניות לימוד רבות, שהיו יכולים להתקבל אליהן, למשל  במדעי החברה, במדעי הרוח ובאומניות. במקצועות אלה מגיע שיעור הסטודנטים ל-2%-6% בלבד. בתכניות לימוד שבהן מספר הסטודנטים מוגבל על ידי מקומות התמחות (כגון רפואה ומקצועות הבריאות), יש קושי מובנה להגדיל את הקיבולת. שביתת הסטודנטים לפיזיותרפיה היא עדות לכך.

 

תכנית "סאווה"

נשיא האוניברסיטה התייחס לקשיים של הסטודנטים הערבים: קשיי שפה, פערי ידע, קשיים כלכליים וקשיי הסתגלות לאזור. בשנה האחרונה הוקמה באוניברסיטה תכנית "סאווה", שמטרתה לתמוך בסטודנטים הערבים, ובמקביל למפות ולצמצם את גורמי הנשירה של הסטודנטים בתואר הראשון ובתארים מתקדמים. הוא ציין, כי האוניברסיטה פועלת רבות גם בתחום הסיוע הכלכלי. כך למשל, 60%-70% מהסטודנטים הערבים הפונים לקבלת סיוע מקבלים תמיכה כלכלית – מעל ומעבר בהשוואה לאוכלוסיות סטודנטים אחרות. 43% מהפונים מתגוררים במעונות של האוניברסיטה.

 

פרופ' קלפטר ציין, כי האוניברסיטה מסייעת לסטודנטים הערבים בליווי ובהדרכה של אנשי סגל ומדריכים. לדבריו,  בפעילות התמיכה של האוניברסיטה היא מסתייעת רבות במשאבים שמעמידה הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), כמו גם בקרנות ובתרומות מהיהדות העולמית.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>