הוענקו תוארי ד"ר כבוד לשנת 2012

אוניברסיטת תל-אביב העניקה תוארי דוקטור לשם כבוד לשורת אישים בולטים בעלי הישגים יוצאי דופן בתחומם

28 יוני 2012
הוענקו תארי ד"ר כבוד לשנת 2012
"ההכרה בהישגים, בדמות תוארי דוקטור כבוד אותם אנחנו מעניקים עכשיו, שולחת מסר ברור לחוקרים באוניברסיטת תל-אביב: זה לא קל – אבל עם נחישות ניתן להצליח" פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל-אביב
בטקס חגיגי שפתח רשמית את שבוע מושב חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב, העניקה האוניברסיטה תוארי דוקטור לשם כבוד לשורת אישים בולטים בעלי הישגים יוצאי דופן בתחומם.
 
בין מקבלי התואר: הזמר והשחקן יהורם גאון; השופטת בדימוס סביונה רוטלוי; נשיא האקדמיה הלאומית למדעים בגרמניה, פרופ' יורג האקר; המדען החברתי בעל השם העולמי, פרופ' רוברט פטנם; המתמטיקאי, הפרופ' רונלד קויפמן; מנכ"ל מרכז ההתנדבות "מעשה", מיקי נבו; היזם ואיש העסקים, מיילס נדל; השחקנית הבריטית המוערכת, מורין ליפמן; והאחים הנדבנים, הלן וטומי שטייר.
 
מחויבות ואהבה למחקר
נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר, פתח את דבריו בטקס הענקת תוארי דוקטור לשם כבוד בציטוט דבריו של ג'ורג' ברנרד שואו, שקבע לפני מאה שנה כי "המדע לא פתר מעולם בעיה מבלי ליצור אחרת". "מה מניע מדענים להמשיך ולחקור, להגיע למעבדה מדי יום?" שאל נשיא האוניברסיטה. "אני משער שזוהי מחויבות ואהבה. וכך, גם מאחורי ההישגים של מקבלי התארים ניצבת המחויבות והאהבה. כל אחד מהם היה נחוש לעשות את המיטב בתחומו שלו". לדבריו, "ההכרה בהישגים, בדמות תוארי דוקטור כבוד אותם אנחנו מעניקים עכשיו, שולחת מסר ברור לחוקרים באוניברסיטת תל-אביב: זה לא קל – אבל עם נחישות ניתן להצליח."
 
את דברי התודה מטעם המקבלים את תוארי הדוקטור לשם כבוד נשאה השופטת בדימוס סביונה רוטלוי, שאמרה: "הפער החברתי מתרחב, והבורות מתרחבת. רק חינוך טוב יוכל ליצור הזדמנות שווה [...] ואין לשחרר את המדינה מאחריותה ליצור צדק חברתי. איכות החינוך הבסיסי משפיעה על ההשכלה הגבוהה - והידרדרות מצב הלימודים ההומניים והאמנות פוגעת בחברה בכלל". רוטלוי קראה לאוניברסיטת תל-אביב "להיות מגדלור שינחה את החברה הישראלית" בכיוונים הנכונים.
 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>