פרופ' דן פאר נבחר לחבר באקדמיה הצעירה הישראלית

פרופ' דן פאר, חוקר בתחום הננו-רפואה, מצטרף לנבחרת אנשי מדע צעירים, אשר הוכיחו הצטיינות במחקר וחשיבה מקורית

14 מאי 2014
פרופ' דן פאר נבחר לחבר באקדמיה הצעירה הישראלית
צילום: יונתן בלום

פרופ' דן פאר מאוניברסיטת תל-אביב נבחר עם עוד שישה אנשי מדע צעירים מתחומי מדעי הרוח והחברה ומדעי הטבע, לחבר באקדמיה הצעירה הישראלית, לתקופה של 4 שנים.

 

האקדמיה הצעירה הישראלית הוקמה ב-2012 והיא פועלת באופן עצמאי, בגיבוי ובסיוע של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. חברי האקדמיה הצעירה הם אנשי מדע צעירים מתחומי ידע מגוונים, אשר הוכיחו הצטיינות במחקר וחשיבה מקורית. מטרות האקדמיה הצעירה בין היתר: קידום מעמדו של המדען הצעיר בישראל, העמקת הקשר בין המדע לבין קובעי המדיניות ובין המדע לבין החברה, ושיתוף פעולה בין חוקרים צעירים מתחומי דעת שונים בישראל ובעולם.

 

פרופ' דן פאר מהמחלקה לביולוגיה של התא ואימונולוגיה בפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' ס. וייז באוניברסיטת תל-אביב, הוא מחלוצי השימוש במולקולת RNA למניפולציה של לויקוציטים במחלות שונות הקשורות לתאי מערכת החיסון. עבודותיו פורסמו ב- Science, Nature Nanotechnology and PNAS.

 

בשנת 2008 חזר פרופ' פאר מאוניברסיטת הרווארד לאוניברסיטת תל-אביב על מנת להקים את המעבדה לננו-רפואה. יש לו מינויים אקדמיים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד בבוסטון, מסצ'וסטס ובמכון המחקר לסרטן ביוסטון, טקסס.

 

כמו כן מכהן פרופ' פאר כעורך של שלושה כתבי-עת חשובים בתחום של מערכות להובלת תרופות, כחבר בפאנל המדעי של שישה כתבי-עת נוספים וכיועץ מדעי בכמה חברות הזנק וחברות פארמה גדולות בישראל ומחוצה לה. בנוסף הוא חבר בפאנל המדעי של שני מכוני מחקר בינלאומיים בתחום רפואה אישית מותאמת.  

 

לזכותו כ-45 המצאות לרישום פטנטים, שחלקן אושרו ואף מוסחרו במספר חברות, וייסוד שתי חברות הזנק:  Leuko Bioscience שממוקמת בבוסטון, ו-Quiet Therapeutics הישראלית.

 

כיום מוביל פרופ' דן פאר מאמץ מחקרי חסר תקדים בהיקפו לפיתוח נשאי תרופות ננומטריים בישראל. הפרויקט החמש-שנתי מקיף 13 מעבדות, וזוכה לתמיכה משמעותית של ממשלת ישראל במסגרת התכנית הלאומית Israel Nationl Nanotechnology Initiative (INNI). ובמסגרת קרן המסלי.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>