פרס האקדמיה ללשון עברית לפרופ' אבנר הולצמן

פרופ` אבנר הולצמן מהחוג לספרות, זכה לפרס האקדמיה ללשון עברית על תרומתו לחקר הספרות העברית החדשה

20 מרץ 2012
פרס האקדמיה ללשון עברית לפרופ' אבנר הולצמן
"מחקריו וחיבוריו של אבנר הולצמן מצטיינים בבקיאות עצומה בכל קרנותיה של הספרות העברית, בעמקות מחשבה, כישרון ניתוח ובהירות סגנון מזהירים"

הפרופסור אבנר הולצמן מהחוג לספרות באוניברסיטת תל-אביב וחבר האקדמיה הסופר אהרן אפלפלד הם הזוכים בפרס האקדמיה ללשון העברית ע"ש רוברט ומישל אסרף לשנת תשע"ב. מעמד הפרס התקיים ביום רביעי, כ"ב בשבט, 15 בפברואר, בבית המרהיב של המרכז העולמי למורשת יהודי צפון אפריקה בירושלים. חברי ועדת הפרס: פרופ' אהרן ממן (יושב ראש), ד"ר עמינדב דיקמן, הסופרת גיל הראבן. נשיא האקדמיה פרופ' משה בר-אשר וסגן הנשיא ויו"ר ועדת הפרס פרופ' אהרן ממן העניקו את הפרס לזוכים.

 

פרופ` הולצמן מן החוג לספרות, בולט כאחד החוקרים הבקיאים ומרובי הפעלים ביותר בשדה חקר הספרות העברית החדשה, שימורה והארתה באור חדש.

 

מנימוקי ועדת הפרס:

זה יותר משני עשורים בולט פרופ' אבנר הולצמן כאחד החוקרים הבקיאים ומרובי הפעלים ביותר בשדה חקר הספרות העברית החדשה, שימורה והארתה באור חדש. מאז עסק ביצירת מיכה יוסף ברדיצ'בסקי בעבודת הדוקטור שלו, נרתם לההדרתם, לפירושם ולהוצאתם לאור של כתבי יוצר כביר זה. בעבודתו השקודה בתחום זה עלה בידו להחזיר לחוג הקריאה החיה אחד מיוצריה העמוקים והמרתקים ביותר של הספרות העברית, שסכנת השכחה איימה עליו בכל תוקף.

 

כמעשה גדול זה עשה אבנר הולצמן גם למשוררנו הלאומי חיים נחמן ביאליק, שאת שיריו וסיפוריו ההדיר בלוויית פירושים עדכניים, וגם בתולדות חייו ענה בביוגרפיה חדשנית ומפורטת. בכך ירה מסד איתן למסירתם של כתבי ביאליק לידי דורות הקוראים הבאים, מעשה רב, שאי-אפשר להמעיט בחשיבותו.

 

מלבד מחקריו הרבים ביצירתם של מחברים עבריים בני הדורות הקודמים עשה אבנר הולצמן רבות להאיר את הספרות העברית מזוויות מעניינות ובלתי שגורות, כבספרו על ספרותנו ויחסה לאמנות הפלַסטית, וליווה בקריאות ביקורתיות מעמיקות את הספרות הישראלית בת-זמננו. מחקריו וחיבוריו של אבנר הולצמן מצטיינים בבקיאות עצומה בכל קרנותיה של הספרות העברית, בעמקות מחשבה, כישרון ניתוח ובהירות סגנון מזהירים.

 

על פעליו הרבים והמצוינים ראתה הוועדה להעניק לפרופ' אבנר הולצמן את פרס האקדמיה ללשון העברית על שם רוברט ומישל אסרף בחקר הספרות העברית לשנת תשע"ב.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>