קורס ראשון מסוגו בעולם על עריכת מידע רפואי בוויקיפדיה נפתח בפקולטה לרפואה

סטודנטים בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל-אביב יילמדו במסגרת לימודיהם עריכה בוויקיפדיה ויכתבו ערכים על רפואה

22 אוקטובר 2013

החל מסמסטר זה, סטודנטים לרפואה באוניברסיטת תל-אביב ילמדו את רזי העריכה בוויקיפדיה, יכתבו ערכים חדשים ויעשירו ערכים קיימים, במסגרת קורס ראשון מסוגו בארץ ובעולם. במהלך הקורס: "ויקי-רפואה: עולם הוויקי המופלא ומידע רפואי חופשי בוויקיפדיה העברית", ילמדו הסטודנטים לאורך סמסטר שלם כיצד לערוך בוויקיפדיה - הם יפגשו עם כותבים מוויקיפדיה העברית והאנגלית, ילמדו על ממשק העריכה של ויקיפדיה, על אמינות ערכים ועל זכויות יוצרים בוויקיפדיה, ובסופו של הקורס יכתבו בעצמם ערכים בנושא בריאות ורפואה.

 

הקורס החדש הוא קורס בחירה, אשר יזכה את הסטודנטים בקרדיט אקדמי מלא זו הפעם הראשונה בארץ. ברחבי העולם וגם בישראל מתקיימים מספר שיתופי פעולה בין מוסדות חינוך ואקדמיה לוויקיפדיה, במסגרתם נכתב ערך בוויקיפדיה כמטלה אקדמית. אך זו תהיה הפעם הראשונה בארץ שיכתבו ערכים במוסד אקדמי במסגרת קורס ייעודי מלא, המוקדש כולו ללימוד על ויקיפדיה.

 

תרומה למאגר הידע האנושי

שני אבנשטיין, חברת הוועד המנהל של עמותת ויקימדיה ישראל ויוזמת הקורס, ציינה כי ויקיפדיה היא היום האתר החמישי בגודלו בעולם. לדבריה, "הסטודנטים שישתתפו בקורס יתרמו ליצירת תוכן חופשי בוויקיפדיה העברית, אשר ישמש את הציבור הרחב בחינם. אנו מקווים שהסטודנטים ישתמשו בידע והניסיון שירכשו בקורס ויהפכו לעורכים קבועים מעבר למסגרת הקורס, ובכך יגדילו את מספר העורכים המתנדבים בוויקיפדיה, התורמים מזמנם החופשי להגדלת מאגר הידע האנושי הגדול בעולם".

 

פרופ' יוסי מקורי, דקאן הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל-אביב, בירך על היוזמה החדשה, וציין, כי בעידן שבו הציבור כולו תר ברשת אחרי מידע על בריאות ורפואה, יש חשיבות רבה מאוד להקניית ידע לסטודנטים בכתיבה ובעריכה של ערכים בענייני רפואה. "אני משוכנע שהסטודנטים שישתתפו בקורס ישדרגו לאין ערוך את הרמה של המידע הרפואי שיהיה זמין לציבור ברשת", אמר פרופ' מקורי.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>