פרויקט הסרטים הקצרים "מים" יפתח את פסטיבל הקולנוע בוונציה

קולנוענים ישראלים ופלסטינים בפרויקט משותף במסגרת החוג לקולנוע ולטלוויזיה באוניברסיטת תל-אביב

02 אוגוסט 2012
פרויקט הסרטים הקצרים "מים"
מתוך הסרט "טיפות עיניים" של הבמאי מחמד בכרי

שבוע המבקרים הבינלאומי בפסטיבל הקולנוע בוונציה שיתקיים בחודש ספטמבר, ייפתח עם הפרויקט "מים", פרויקט משותף לקולנוענים ישראלים ופלסטינים, שנעשה במסגרת החוג לקולנוע ולטלוויזיה באוניברסיטת תל-אביב.  

 

במסגרת הפרויקט, ביוזמתה ובניהולה של יעל פרלוב, נבחרו 7 סרטים, חלקם עלילתיים וחלקם תיעודיים, מתוך 120 הצעות שהוגשו. הסרטים הופקו, צולמו ונערכו על ידי צוותים משותפים של יהודים ישראלים, פלסטינים מהשטחים וערבים תושבי ישראל, וסובבים כולם סביב נושא המים, תוך התייחסות גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני. יוצרי הסרטים זכו לתמיכה כספית ולחופש יצירתי מלא.

 

מטרת הפרויקט היתה להקים "מעבדה" לעשיית סרטים משותפים של ישראלים ופלסטינים בצוותים מעורבים. תהליכי העשייה של הסרטים והמפגשים המשותפים מתועדים אף הם כחלק מאותה "מעבדה".

 

יעל פרלוב, המנהלת האמנותית של הפרויקט, מוסיפה: "לכל אורך הדרך היה לי חשוב שהסרטים יגיעו לאיכות אמנותית גבוהה, שתהיה להם איכות פואטית - דבר לא קל כשעוסקים בפוליטיקה. ניסיתי ליצור סרטים שלא רק יציגו אמירות פוליטיות, אלא סרטים שיתעלו מעל פרופגנדה וסיסמאות, ושיבטאו בצורה כנה, מרגשת ואמיצה, את המציאות שבה אנו חיים".

 

הפרויקט נתמך על ידי החוג לקולנוע ולטלוויזיה באוניברסיטת תל-אביב, קרן רבינוביץ' לאמנויות, השגרירות האמריקאית בתל-אביב - מחלקת התרבות וקרן גשר לקולנוע רב תרבותי. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>