פרס הקתדרה לזכויות אדם ע"ש אמיל זולא לקליניקה לדיור, משפט וקהילה

הקליניקה לדיור, משפט וקהילה של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב זכתה בפרס בזכות יכולתה לקדם שינוי חברתי משמעותי בישראל תוך שימוש בכלים משפטיים

09 אוקטובר 2013
פרס הקתדרה לזכויות אדם ע"ש אמיל זולא לקליניקה לדיור, משפט וקהילה
פועלים לקידום זכות האדם לדיור הולם בקרב תושבי יפו - ערבים ויהודים

הקליניקה לדיור, משפט וקהילה במערך המשפטי-קליני בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל-אביב, זכתה בפרס השנתי של הקתדרה לזכויות אדם ע"ש אמיל זולא לשנת 2012/13, שניתן על ידי בית הספר למשפטים ע"ש חיים שטריקס, המסלול האקדמי, המכללה למינהל. הקליניקה נבחרה מתוך שבעה מוסדות הוראת משפטים בארץ, על יכולתה לקדם שינוי חברתי משמעותי בישראל תוך שימוש בכלים משפטיים. חברי ועדת הפרס היו: השופט בדימוס מישאל חשין, עו"ד דן יקיר ועו"ד ארנה לין.

 

דיור הולם לתושבי יפו

תלמידי הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן, ביחד עם תלמידי בית הספר לאדריכלות ע"ש דוד עזריאלי והחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל-אביב, תוך ליווי החוג לקולנוע, לומדים ופועלים במסגרת הקליניקה ועושים שימוש בכלים משפטיים, עסקיים וקהילתיים על מנת לקדם את זכות האדם לדיור הולם בקרב תושבי יפו, ערבים ויהודים.

 

בנימוקי הפרס נקבע שהקליניקה פועלת תוך שהיא עושה שימוש בכלים משפטיים לקידום מודל ייחודי וחדשני לפיתוח דיור בר השגה, במטרה לקדם את ההגנה והמימוש של זכות האדם החברתית לדיור הולם. הקליניקה משלבת עשרות סטודנטים בשנה המקדמים, בעבודה עם קהילה מוחלשת, את ההגנה על הזכות לדיור, ותוך כדי כך לומדים על כוחו של המשפט ואחריותם של עורכי דין להגנה על זכויות אדם כחלק ממעמדם ותפקידם המקצועי.

 

הישגים מרשימים לקליניקות המשפטיות

"אנחנו גאים על הפרס שהוענק לקליניקה שלנו", אמרה פרופ' נטע זיו, מנהלת הקליניקות באוניברסיטת תל-אביב, "הישג זה מצטרף לשורה של הישגים שקצרו הקליניקות בכל שנות פעילותן מאז הוקמו בשנת 1995 – סיוע להקמת הסנגוריה הציבורית, סיוע בהקמת הארגון 'כח לעובדים', חקיקת חוק 'המזהם משלם' למפעלים מזהמים, מגבלות על 'קהילה מגודרת ביפו', זכויות לאנשים עם מוגבלות, זכויות לפליטים ומבקשי מקלט ועוד".

 

פרופ' רון חריס, דקאן הפקולטה למשפטים, בירך על הזכייה: "כמוסד לחינוך משפטי שבין תפקידיו הכשרת עורכי דין לעתיד, לפקולטה למשפטים יש אחריות לקידום ערכים של צדק חברתי ושוויון בנגישות למשפט. הפקולטה הייתה הראשונה לאמץ את המערך הקליני לשורותיה וכיום פועלות בה שמונה קליניקות מפוארות שהצליחו להביא להישגים מרשימים ולשנות את פני החברה בישראל".

 

הקתדרה לזכויות אדם ע"ש אמיל זולא הוקמה על מנת לחזק את שיח זכויות האדם בישראל, לתרום להפצתו, ולקדם את ההכרה בזכויות אדם, ההגנה עליהן ומימושן. הקתדרה מגשימה מטרה זו על-ידי ייזום פעילויות בשדה זכויות האדם בתחום המחקר, ההוראה, הפרקטיקה המשפטית, התרבות ועידוד פעילויות קיימות. על מנת לקדם מטרה זו, הקתדרה פועלת תוך שיתוף פעולה מקומי ובינלאומי עם מוסדות אקדמיים ומוסדות תרבות, ארגוני החברה האזרחית, ויחידים. הקתדרה החלה פעילותה בשנת תשע"ג. הקתדרה נקראה על שמו של אמיל זולא כהוקרה לדמות מופת בהגנה על זכויות האדם ועל הדמוקרטיה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>