אוניברסיטת תל-אביב אבלה על מותו בטרם עת של הטייס ארז פלקסר

אוניברסיטת תל-אביב כואבת ומשתתפת באבלה הכבד של המשפחה במותו של רב סרן במילואים ארז פלקסר, סטודנט לתואר שני בפיזיקה באוניברסיטה

12 מרץ 2013

אוניברסיטת תל-אביב כואבת ומשתתפת באבלה הכבד של המשפחה במותו של רב סרן במילואים ארז פלקסר, שנהרג הלילה, 12.03.13, בתאונת המסוק של חיל האוויר. בסמס' א' תשע"ג, החל ארז פלקסר את לימודי התואר שני בבית הספר לפיזיקה באוניברסיטת תל-אביב. הוא סיים את לימודי התואר הראשון בהצטיינות במסלול המשולב פיזיקה-גיאופיזיקה.

 

מדברי עמיתיו למחקר:

כבר בסוף שנה א' של התואר הראשון השתלב במעבדת המחקר שלנו וגידל שכבות דקות של מוליכי על קופרטיים - חומרים מיוחדים היכולים לשאת זרם חשמלי ללא התנגדות כבר בטמפרטורה של חנקן נוזל. הוא תרם תרומה משמעותית למאמר שכתבנו על אפשרות לשלוט בטמפרטורת המעבר על ידי הצמדת מולקולות אורגניות לפני השטח והארתן בסוגים שונים של אור.

 

בסוף שנת הלימודים השלישית במסגרת פרויקט המצטיינים ואחריו, הוביל מחקר על תכונות מגנטיות הקורות במשטח מפריד בין שני מבודדים לא מגנטיים. בעקבות מחקרו אף פירסםמאמר ב-Physical Review B- Rapid Communications

 

ארז היה חוקר רב-גוני, שנהג להעמיק בבעיות הפיסיקאליות ובתיאוריות מסובכות, אך גם היה בעל חוש טכני, כושר המצאה ואילתור. היה נכון לו עתיד מזהיר כמדען. ארז תמיד שידר שקט וצניעות שהשתלבו עם יעילות ומצוינות. מעל לכל, ארז היה תמיד אהוב על כל חברי המעבדה, עזר לכולם ככל שיכול היה ומעולם לא התגאה בהשיגיו המעולים בתחומים הרבים בהם הצטיין.

 

עוד מהישגיו כסטודנט מצטיין:

  • בשנת תש"ע קיבל מצטיין דקאן בגיאופיזיקה
  • בשנת תשע"א קיבל מלגת הנצחה ע"ס הישגים לימודיים (מלגות ההנצחה מוענקות לתלמידים מצטיינים בסמוך ליום הזיכרון. כל מלגה היא על שמו של אחד מחללי הפקולטה. המלגה שקיבל ארז היא על שם יוסף קליגר ז"ל, שלא הספיק לממש את קבלתו ללימודי המתמטיקה בפקולטה, בשל שירות המילואים אליו נקרא. נפל במלחמת יום הכיפורים, והוא בן 24 במותו).
  • בשנת תשע"ב קיבל מצטיין דקאן בפיזיקה
  • סיים את התואר הראשון בפיזיקה ובגיאופיזיקה בהצטיינות

 

יהי זכרו ברוך.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>