התכנית "כלכלה אחרת" חוגגת שש שנות פעילות

"כלכלה אחרת", תכנית להנגשת חינוך פיננסי ומיצוי זכויות לאוכלוסיות מוחלשות, המופעלת על ידי המדור למעורבות חברתית, חוגגת שש שנות פעילות

12 יולי 2012
התכנית "כלכלה אחרת" חוגגת שש שנות פעילות
הסטודנטים המעורבים בתכנית "כלכלה אחרת" של המדור למעורבות חברתית

ביום שני ה-16 ביולי יתקיים טקס הסיום החגיגי של שנת הפעילות של התכנית "כלכלה אחרת", תכנית להנגשת חינוך פיננסי ומיצוי זכויות לאוכלוסיות מוחלשות, המופעלת על ידי המדור למעורבות חברתית. בהזדמנות זו תחגוג התכנית גם שש שנות פעילות.

 

התכנית "כלכלה אחרת" היא פרי שיתוף פעולה של חברת הפיננסים CITI והמינהל לשירותים חברתיים של עיריית תל-אביב-יפו. בתכנית פעילים סטודנטים לכלכלה, משפטים, ניהול ומדיניות ציבורית המעניקים סדנאות לחינוך פיננסי לאוכלוסיות מוחלשות חברתית-כלכלית, ומקיימים מפגשים אישיים עם פונים ללשכות רווחה בנושא ניהול כלכלת המשפחה ומיצוי זכויות. התכנית שמה דגש על פיתוח מנהיגות סטודנטיאלית ומהווה הזדמנות לחיבור יישומי בין כלכלה לחברה ובין ידע לעשייה.

 

סטודנטים שהשתתפו בתכנית מספרים כי התכנית חשפה אותם למציאות שונה מזו שהכירו והרחיבה את נקודת המבט שלהם על החברה בה הם חיים:

 

"העולם האמיתי, לא יתגלה לנו ממרבית מקומות העבודה אליהם אנו שואפים להגיע. העולם האמיתי נמצא כאן, בחצר האחורית של תל אביב".

 

"בשנה האחרונה פגשנו אנשים שעבורם החיים הם מאבק יום יומי, וסיכוייהם לפרוץ את המעגל, ללא עזרה מבחוץ, קטנים. החוויה האנושית, הקשר עם הפונים, ההתמודדות עם הבירוקרטיה, והאופן בו ניתן לנהל מאבקים ואף להצליח בהם, מהווים שיעור הנלמד רק במפגש עם המציאות בשטח".

 

"למדנו שהעצמה היא לא רק מילה, ואם רק נאפשר לאנשים את ההזדמנות, הם יגלו שיש בהם את הכוח להפוך עולמות".

 

פתיחת התכנית מחדש תתקיים בתחילת שנת הלימודים תשע"ג. מידע נוסף יפורסם באתר האינטרנט של המדור למעורבות חברתית.

 

אודות המדור למעורבות חברתית

המדור למעורבות חברתית מאפשר ל-900 סטודנטים מדי שנה לחוות חוויה ייחודית של מעורבות והשפעה בקהילה. סטודנטים ואנשי סגל של אוניברסיטת תל-אביב נפגשים עם למעלה מ-15,000 ילדים, בני נוער ומבוגרים ורותמים את כישוריהם לטובת קידום מטרות חברתיות, המזכות אותם בהתנסות ייחודית, אשר מלווה אותם בהמשך דרכם האישית, האקדמית והמקצועית.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>