פרופ' אלה קושניר-שטיין זכתה בפרס לנומיסמטיקה (חקר איסוף הכסף) על שם יעקב משורר

הפרס לנומיסמטיקה על שם יעקב משורר הוענק לפרופ' אלה קושניר-שטיין, שהייתה במשך שנים חלק מהחוג ללימודים קלאסיים

07 פברואר 2013
פרופ' אלה קושניר-שטיין קיבלה את הפרס לנומיסמטיקה (חקר איסוף הכסף) על שם יעקב משורר

הפרס לנומיסמטיקה (חקר איסוף הכסף) על שם יעקב משורר הוענק החודש לפרופ' אלה קושניר-שטיין, שהייתה במשך שנים חלק מהחוג ללימודים קלאסיים בפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין.

 

חקר המטבעות העתיקים

הפרס לנומיסמטיקה מוענק מדי שלוש שנים לחוקר מוביל בתחום חקר המטבעות העתיקים, והוא נושא את שמו של יעקב משורר, מחוקרי הנומיסמטיקה החשובים בישראל, שהלך לעולמו בשנת 2004. טקס הענקת הפרס נערך באמצע ינואר במוזיאון ישראל בירושלים.

 

פרופ' קושניר-שטיין כתבה את הדוקטורט שלה באוניברסיטת תל-אביב בנושא "מחקרים בכתובות יווניות ורומיות על מטבעות ארץ-ישראל בתקופת הפרינקיפט", ומאז הפכה לסמכות הבינלאומית החשובה ביותר בתחום זה (פרינקיפט הייתה תקופה בתולדות הקיסרות הרומית, שנמשכה מסוף המאה הראשונה לפני הספירה ועד לסוף המאה השלישית לספירה).

 

בשנת 2009 יצאה פרופ' קושניר-שטיין לגמלאות, אך היא ממשיכה בפרסום, עריכה והנחיית סטודנטים.

 

משלבת הגיון צרוף ודמיון

בדברים שפרסם מוזיאון ישראל לקראת מתן הפרס נכתב: "עבודתה של אלה בנושא הנומיסמטיקה של ארץ-ישראל מאופיינת בראייה רחבה ויוצאת דופן. היא ניחנה בהבנה וידע יוצאים מן הכלל של החומר עליו היא עובדת: מטבעות, משקולות ומקורות הכתובים".  עוד נכתב, כי "אלה ידועה בכישרונה ויכולתה לפתור שאלות ובעיות קשות שהמחקר התמודד איתן ארוכות, כשהיא משלבת הגיון צרוף ודמיון".
 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>